DANMARKS BEDSTE PRIS PÅ ENGWE
Har du brug for hjælp? - Kontakt os her
Generelle oplysninger
MOBIKE ApS
CVR nr.: 42388637
Email: hej@mobike.dk
Torskekaj 1
6700 Esbjerg
Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra MOBIKE.DK
Kontakt:
E-mail: hej@mobike.dk
Normal Levering
Pakken sendes med Fedex. Leveringstid 3-5 hverdage Du modtager et trackingnummer og modtager en email når din ordre er afsendt.
§1.2 DAO - Tilbehør:
Tilbehør / reservedele 2-4 dages levering med DAO
§1.3 Ordrebekræftelse:
Straks efter du har købt en vare online, modtager du en ordrebekræftelse via e-mail. Den indeholder blandt andet et ordrenummer, navn og adresse på betaleren, betalingsmetode, evt. leveringsadresse samt en oversigt over de bestilte varer.
Det er muligt at se tidligere ordrer ved at logge ind på websitet. Hvis du ønsker at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, skal du sende en mail til hej@mobike.dk
Når ordren afsendes fra os, vil du modtage en e-mail med evt. Track and Trace nr samt en faktura på købet.
§2. Garanti
Vi tilbyder en 12-måneders garanti på produkter købt hos os. Garantien dækker også batteriet, med undtagelse af tilfælde hvor det sælges videre eller overdrages til en tredjepart samt situationer, hvor batteriet er blevet behandlet forkert, viser tegn på tab eller stød, eller er blevet forkert opladet over tid. Garantiperioden træder i kraft på dagen, hvor cyklen leveres eller overdrages til kunden.
Denne garanti er ikke gældende i følgende tilfælde og for sliddele:
1. Knækket eller bøjede eger
2. Korrosion og rust
3. Skader forårsaget af ulykker eller force majeure
4. Skader som er forsaget af manglede vedligeholdes eller service af produktet.
5. Justering, slid, til spænding og vedligeholdes af hjul, eger, bremser, og bolte.
6. Skader som er forsaget ved forkert brugt eller overbelastning i forhold til de specifikationer der er opgivet
7. Punkteringer af dæk
8. Gear, krank og mekaniske kabler
9. Skader er er forsaget af uforsvarlig brug eller forkert brug af produktet.
10. Skader der er forsaget som følge af service udført af personer med mangle kompetence
11. Overskader der har taget skade ifølge af afblege fra solen.
§2.1 Serviceeftersyn
Du SKAL løbende vedligeholde din elcykel. Garantien er betinget af obligatoriske serviceeftersyn.
Serviceeftersyn skal følges:
1. Service: Udføres når din cykel er 1 mdr. eller har kørt 100 km. (Denne service er for at efterspænde alle bolte og give cyklen den korrekte smøring)
2. Service: Udføres når din cykel er 6 mdr. eller har kørt 1000 km.
3. Service: Udføres når din cykel er 11 mdr. eller har kørt 2000 km.
Hvornår din cykel skal til service - afhænger af hvad der kommer først km-tallet eller månederne. HUSK det skal udføres af en autoriseret cykel-mekaniker med dokumentation i form af kvittering for udført arbejde.
§3. Reklamation
Der gives 2 års reklamationsret på produkter i henhold til den danske købelov. Reklamationsretten gælder for alle fejl i software, materiale og fabrikation. Reklamation vedr. fejl og mangler skal meddeles til MOBIKE ApS i rimelig tid efter varens modtagelse.
Her anses maksimalt en måned som rimelig tid, med mindre andet er aftalt.
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger. Reklamationen frafalder ved forkert eller ualmindelig betjening af produktet. MOBIKE ApS dækker returneringsomkostningerne i rimeligt omfang.
Inden en returnering bedes virksomheden kontaktes:
MOBIKE ApS
Pilevej 4
6705 Esbjerg Ø
hej@mobike.dk
Reklamationer modtages ikke hvis disse er sendt på efterkrav.
§3.1 Fortrydelsesret
Ved køb er der 14 dages fuld fortrydelsesret på varer købt på hjemmesiden eller i en af MOBIKEs butikker, medmindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre. 14 dags perioden starter fra den dag din ordre leveres.
Ved fortrydelse af dit køb må cyklens kilometerstand ikke overstige 2 km. Har cyklen kørt mere fratrækkes der minimum 30% af købsprisen, til istandsættelse, samt tabt fortjeneste.
Eventuelle returneringsomkostninger afholder du som køber. Ønsker du at gøre brug af din fortrydelsesret skal dette meddelse, samt være os i hænde senest 14 dag efter du har modtaget produktet. Det er VIGTIGT, at du sender varen direkte til os, og ikke til en pakkeshop eller lignende. Vi anbefaler derfor til tilbehør, at du benytter GLS, DAO eller PostNord.
Skal du returnere en elcykel, som eventuelt allerede er samlet så anbefaler vi at du bruger et anerkendt vognsmandsfirma.
Ønsker du at gøre brug af din fortrydelsesret indsendes det på mail hej@mobike.dk. I meddelsen skal der gøres tydeligt opmærksom på dit ønske om brugen af fortrydelsesret.
Varerne skal sendes til: MOBIKE ApS - Pilevej 4, 6705 Esbjerg Ø
Det er ikke muligt af aflevere fysisk på vores adresse
§3.2 Varens stand ved returnering
Som kunde hos MOBIKE ApS har du mulighed for at benytte dig af din fortrydelsesret i henhold til købeloven. Det betyder, at du har 14 dage til at afprøve din nye elcykel og beslutte dig for, om den lever op til dine forventninger. Hvis du ønsker at benytte dig af din fortrydelsesret, skal du informere virksomheden skriftligt via. e-mail på hej@mobike.dk og indgå en aftale, inden du fysisk kan returnere cyklen.
Når du returnerer cyklen, skal den være i samme stand, som da du modtog den, og må maksimalt have kørt 2 km. Cyklen skal også være ren og fri for skidt og snavs, da MOBIKE ApS ikke kan tilbagebetale den fulde købesum, hvis cyklen har brugsspor, slid eller skidt. Hvis cyklen ikke er ren ved returnering, vil der blive trukket 650,00 kr. fra returbeløbet.
For at sikre, at cyklen ikke tager skade under transporten tilbage til virksomheden, skal den emballeres forsvarligt og sendes med et professionelt fragtfirma, der har erfaring med at transportere cykler. MOBIKE ApS modtager ikke pakker, der er sendt pr. efterkrav eller lignende.
Hvis cyklen har kørt mere end 2 km, vil der blive fratrukket 30% af salgsprisen ved eventuel returnering. Hvis cyklen har yderligere skader efter brug eller har kørt mere end 2 km, vil fratrækningsprocenten blive bestemt af MOBIKE ApS baseret på en vurdering af cyklens stand.
Det er også vigtigt at bemærke, at du som kunde selv skal afholde omkostningerne ved returnering af cyklen. Det er derfor vigtigt, at du sender pakken og eventuelle cykler direkte til MOBIKE ApS og ikke til en pakkeshop eller lignende.
§3.3 Klageadgang:
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Morten Hansen (indsæt e-mail). Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens onlineklageportal her - http://ec.europa.eu/odr
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 11/09-2024